00.00

Spöktimman närmar sig med stormsteg, det är då det är dags att dra upp benet ifrån golvet och krypa ner under täcket så endast ögonen och näsan sticker upp. Här kommer mitt problem. Övernaturliga fenomen börjar på Discovery channel. Och det måste jag ju givetvis se. Men jag kan inte, för jag är ensam. Och om jag är ensam när jag ser det så blir jag så rädd att jag sover med en lampa tänd, och då förstörs hela min sömn vilket gör att hela min nästa dag förstörs. Ja, jag tror fortfarande på det här med spöken under sängen. Det var ett år sedan nu jag slutade titta där under innan jag la mig och sov.

Därför måste jag ha någon med mig när jag ser det. Men vem? Alla jobbar. Jag bara önskar att någon var här så jag kunde se det för då kunde jag ligga längst in mot väggen och min nattkamrat längst ut. Det är ju skitbra. För när spöket kommer tar han min kamrat först och medans han tuggar på kamraten hinner jag hoppa ur sängen och springa ut och jag springer så fort att inte spöket hinner ifatt och då ger han upp och går till nästa hus och förhoppningsvis inte hittar tillbaka till sitt gömmställe under min säng igen.

Jag vet ju ioförsig att pappa är vaken just nu. Så jag skulle kunna titta på det med honom, men nä. Det funkar inte.
Pappa är förstor för att få plats i min säng.

Har någon tips på hur jag kan göra för att inte dö av skräck i min säng? Jag har massa lådor under sängen så spöket kan ju inte vara så jätte stor, för han får nog inte plats.




Bild idag!
Mycket nöje.

Kommentarer
Postat av: Alma

Testa att prata med spöket och förklara att det inte alls är okej att han upptar din rumsyta för du har faktiskt planerat allt väldigt noga, in i minsta detalj tillochmed så den måste byta hus. (Tipsa om grannens!)
Lycka till ems <3

2007-08-02 @ 11:04:10
Postat av: malin

haha, sådär tänker jag också :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback