är 90 det nya 87a?

Eller vart kom denna hysteri ifrån? Jag har spenderat några minuter på efterfesten.se och upptäckte till min häpnad att alla 88:or av det andra könet (män, alltså) är extremt förtjusta i flickor 90-91. Om man nu är en man på 19-20 bast, varför väljer man då en brud på 16 år?  Är det spännande? Eller är det helt enkelt så att ni män runt 88-87-86 har svårt att få brudar som är över 18? Känns ju nästan lite pinsamt. Okej, Andreas är ju äldre än mig. Men jag är iallafall inte 16år. (!!!)

Det har ju ioförsig alltid varit så, tjejer får äldre killar, killar får yngre tjejer. Stämmer verkligen det här "killar ligger 3år efter i utvecklingen" eller är det bara en myt? Jag börjar nästan övertala mig själv att det faktiskt är så. För varför vill en kille ha en tjej på 16-17 år? Jag skulle aldrig knyta band med en man - 90. Känns lite för patetiskt och pinsamt.


Varsegod, jag är 88a och stolt.
Mycket nöje

Kommentarer
Postat av: Alma

Jag tror faktiskt att det stämmer, men det är väl bara 2 år efter de ligger? Men hjälp! Det skulle betyda att min pojkvän egentligen är ett år ynfre än mig? Eller är det jag som är ett år omognare då? =\ EMEM! Nu kommer jag ligga vaken i natt o fundera över det här ^^

2007-08-08 @ 23:15:30
Postat av: emem

haha, så go du är :D jag har faktiskt ingen som helst aning om hur det ligger till det här. väldigt skumt! jag vill se dig snart almish!!!!

Postat av: Isabelle

Oh Holy!

2007-08-10 @ 12:10:19
URL: http://www.triffin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback