"all this stuff is making me old..."

Då sitter man här igen då. I allt förstora, förslappade myskläder som man ärft av syster som säkert är från 80talet. Uppkrupen i sängen med en toast, ett glas oboy och snus. Allt för att tillfredsställa mina stammisar, Alma och Malin.
Då fattas bara en sak - att komma på vad jag kan skriva idag... Jag kan väl berätta att mitt liv lättar upp lite dag för dag samtidigt som jag bara glider mer och mer ner i skiten. Just för att räkningarna strömmar in och jag bara sitter här och muttrar som en annan gubbe, för arbetslös, ja det är jag. Men jobb nalkas, jag känner det på mig. Har något på G som jag verkligen håller tummarna för. Jag blev ju nyss sparkad som städerska hemma hos min mormor för att några ska renovera hennes lägenhet, så ingen inkomst där inte. Och jag har slösad 800 spänn av mitt allra sista studiebidrag på bara en vecka. Det gör ont i mig när jag tänker på hur liten hjärna jag egentligen har. De pengarna skulle ju ha gått till så mycket annat; busskort, mobilräkning, traderaräkning.
Men, mamma och pappa lämnar mig yttligare en vecka för att de ska ut och segla och jag håller båda tummarna på att hon ger mig en slant. "Glasspengar" som hon säger.


Usa flytten bara närmar sig med stormsteg känns det som. Alla papper är nu gjorda, 200 barntimmar har jag också lyckats skrapa ihop. Nu fattas bara körkort (planeras i augusti) och pengar. Pengar är väl inget större problem egentligen. Det är bara jag som inte orkar släpa mitt arsle upp ur sängen och söka jobb. Men imorgon!


Känner att jag måste ge er lite bilder idag också. Mycket nöje!
 


puss på er!

image96

Kommentarer
Postat av: Alma

Jag tror jag vart inne o läst din blogg fyra gånger den senaste timmen o ÄNTLIGEN sriver du :)
Tack emem för att du förgyller min dag med din blogg.
Och vet du vad, imorgon ska jag också släpa ut min feta röv för att söka jobb! Lycka till hunny <3

2007-07-10 @ 00:16:08
Postat av: emem

haha vad du är go raring :) samtidigt som du släpar din feta röv för att söka jobb, kan du inte släpa den till att skaffa dig en blogg dumed? JAG VILL VÄL LÄÄÄÄSA OM DIG MED HÖRRU!!! puss tjockast!

Postat av: malin

hhihhiihiihi, klart att du kommer få dig ett jobb, ett riktigt välbetalt jobb, tror jag. :) annars får jag packa ner dig i min redväska och ta med dig till norge. då tar du ju inte så mycket plats, bara bor där i väskan i hörnet och kanske går på toaletten ibland. men bara ibland.
och ååååååh vad jag älskar våran hoppbild! :D pussituss! :) (idag åker jag till arvika, HEJDÅÅÅÅÅ :D)

2007-07-10 @ 07:18:04
URL: http://castlebabe.blogg.se
Postat av: Lulu

älskar dig!

2007-07-13 @ 12:55:11
URL: http://lulu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback