Godkänd! Godkänd?

Idag gjorde jag det jag fruktat i över två år. Jag gjorde det avgörande matteprovet för mitt betyg - och jag var helt hundra på att jag skulle få IG vilket innebar samlat betygsdokument. Nu kanske ni funderar över vilken typ av matte, och det kan jag enkelt säga: MATTE A!

Javisst, jag har inte gjort klart Matte A än. Jag hatar matte och har skjutit det framför mig i nu tre år. Och idag var domedagen. Jag gjorde provet, säker på ett IG tills min mattelärare säger:

- Grattis Emelie, du är godkänd!

Jag har aldrig i mitt liv gråtit glädje tårar, men tårarna sprutade och jag vifftade med händerna, kramade matteläraren - HårJohan och sen sprang för att ringa alla jag känner.

När jag kommer hem känner jag för att fira men först satte jag mig vid datorn, kollar mailen och ser ett mail från vår dagisfröken till samhällskunskapslärare skitAgneta. Hon kan inte godkänna mig i Samhällskunkap tycker hon. Och glädjetårarna byttes ut mot ett asgrin. Så nu ligger jag här och gråter. Gråter för jag inte vill ha samlat betygsdokument.




Mamma! Jag älskar dig!

Kommentarer
Postat av: malin

ååååh, du klarade matten! :D wiewiewie! :D:D:D men hur kan agneta säga att du inte blir godkänd? cpagneta, hon borde börja jobba på ett dagis istället. :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback