en trebarnsmoders vardag

Jo, jag gjorde min första dag på mitt nya jobb idag. Det var de morsomaste jag gjort på länge. Jag fick tillochmed plocka på mig massa grejjor hem. En fet väska, halsduk, två tshirts och en tröja. Jag mår som svampen på stortån, lite svettig men super't! Första dagen och jag har redan fått nyckeln till butiken. Jag kan gå in på nätterna och plundra hela stället om jag vill. Det kanske vore något imorgon natt, eller vad säger du, Panda amanda? Ska sno min gubbes stora resväska och rulla dit den och fylla den med godsaker, julklappar och allt jag kommer åt. Sen på morgonen ska jag gå dit och gapa "Va sker da, bagera? Har vi blivit rånade?" Så är alla ledsna utom jag. Jag är snart stormrik, jag ska sälja allt för dyra pengar på tradera.

iallafall, who cares, teddybears. Jag har ju glömt att berätta om min och Karins vilda natt. Lördag 01:00, precis slutat jobba, släpade mig ned i källaren på restaurangen (som är en nattklubb) för att kyssa Karin godnatt och sedan vandra hem. Helt plötsligt står en vuxendricka framför mig och jag blev tvingad till att ta en klunk, svag som jag är för grupptryck gjorde jag det. Eller, lite mer än en klunk.

Toagolvet var kallt, tittade på klockan, halv fem på morgonen, SUUG. jag skulle ju jobba dagen efter, eller samma dag rättare sagt. Sen somnade jag och sov till 12 då Karin ringde och pratade om jätte viktiga saker som jag såhär i efterhand inte kommer ihåg ett smack av. Men jag höll med henne. Så jag somnar om och vaknar klockan tre. Äckligt. Jag hatar att sova länge. Jag är vuxen nu. Jag är mamma åt tre barn, en på 20 vårsnurr, en på 24 vårsnurr där också och en annan 28 någonting. Det kryllas av testosteron här. Därför måste det skuras, dammsugas, tvättas och framför allt diskas. Men diska har vi bara gjort tre gånger på den månaden jag bott här. För vi använder alla glas och tallrikar tills det är tomt i skåpen. Då tar man ett skitit glas och sköljer ur det och återvinner det. Sen blir någon sur och tycker att såhär kan vi inte hålla på. Då bråkar familjen och tillslut gör någon skitjobbet och diskar varje liten centimeter av allt dret som står på diskbänken.

Tusan vad jag är trött. Jag har jobbat 7 dagar irad var av två nätter. Men jag älskar't.


Kommentarer
Postat av: malin

du har då en massa vuxenpoäng, emem. säkert mer än mig! (men jag gillar att vara barn, så det gör ingenting) malins emem. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback