min första heroinupplevelse

först blev jag bara väldigt förvånad.
sen blev jag äcklad.
sen blev jag ställd.
och till sist upprörd.

Ungefär så känns ens första heroinupplevelse. Som tidigare är skrivet så är jag ju passivrökare av både det ena och det andra. Nu har jag förlorat min heroinoskuld och är även passiv användare av det. Det hela började med;

Att jag satte mig på tuben hem ifrån jobbet (jo, jag är en sådan stackare som jobbar lördag och söndag) och åker till min station - stortinget. Jag går av och går upp för en trappa, uppförsbacke, rulltrappa och trappa igen. Mitt i trappan står två personer, en kvinna och en man. Och som vanligtvis så sneglar man ju lite på dem man går förbi. Och jag ser att kvinnan står framlutad och noga kollar på mannens arm. Mannens arm var full i blod och i armen sitter en spruta, också full i blod. Jag blev helt ställd och andreas (i mobilen) säger "hallå?" och jag svär rakt ut. Jo, jag svär aldrig ska du veta. Men detta var så äckligt att det var värt en svordom.

Imorgon börjar jag klockan tolv. Hoppas på att det blir en riktigt fet lång dag med mycket kunder. Eftersom att jag har 180 i timmen så gör det ingenting att jobba uppåt en 9-11 timmar. Och eftersom att det är väldigt mycket gubbar så gör det ingenting att flirta lite grann och servera ännu mera öl. Fredagskvälls dricksen hamnade på 500:- WEEHA! Blivit erbjuden att jobba på nyårsafton. Det känns lite sådär, jag vet inte än. Det som lockar är som sagt alla fulla gubbar som ger dricks... Mja. What should I do?

Kommentarer
Postat av: zanna

skit i o jobba nyår eftersom du förmodligen redan tjänat storkovan då! kom hem till kära karlsta' o ring in det nya året med oss vettja! ;)

2007-11-11 @ 22:52:37
Postat av: malin

åh, jag blir så stolt över dig, min kära. :) men inte ska du jobba på nyår heller. jag tycker att du ska fira det tillsammans med din allra bästa vän här i världen. (ja, andreas kan ju också vara med ;)) tänk på att du och jag trots allt ALDRIG har firat nyår ihop :O:(
jag sålde min första tavla igår för en tusenlapp! :D wiiie. älskar dig. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback