ny dag. nya kläder. ny blogg. ny tårta?

jag har ju faktiskt skaffat mig ett helt nytt liv här i en helt ny stad i ett helt nytt land. så varför inte göra om bloggen till helt ny? jo. jag ska försöka göra det nu, tillfredsställa er läsare lite mer. därför ska jag bära med mig kameran runt, överallt, 24/7. det blir väl roligt va? jag gör det för din skull, för att du stackars lilla barn-som-bor-hemma-hos-mamma-och-får-allt-serverat-på-guldfat ska få någonting att bli glad över. för när man bor ensam, då är man inte glad. man måste laga mat och diska. och det är väl någonting min lilla norgefamilj INTE gör.

så, vad behöver jag då för att göra mitt nya liv ännu nyare? jo. nya kläder ofcourse. så det har blivit nya kläder två dagar irad. då blev JAG glad.

och sen då? vad kan jag göra mer? skaffa mig ett annat, mindre stressfullt jobb kanske... för i helgen blir det ingen rolig helg (rolig = lugn på norska). jag kommer att släpa mitt lilla arsle fram och tillbaka, fram och tillbaka, hela helgen från klockan halv sex fram på natten på restaurangen. bäst att jag genast går och övar på leenden i spegeln. för ler man på jobbet, så får man drix. och av drix kan man köpa massa nya liv. och kanske en ny tårta till en stackars kund. för jag tappade faktiskt en tårta i golvet i smyg i måndags. men jag rättade till den och formade om den lite med mina smutsiga kaffe/disktrase/smutsigatallrikar/mat-fingrar. då log jag. nä, jag hånskrattade faktiskt lite i smyg och tittade mig omkring. ingen såg.


Kommentarer
Postat av: malin

men EMEM! tappade du verkligen en tårta och omskapade den? :O hahahahahaha, det hade varit så kul att se! :D

Postat av: emem

hahahah :D jaaa, vad skulle jag annars göra? "hej jag är dum svensk och slänger tårtor omkring mig. är det ok eller?" :P så jag sa hokus pokus och så var den som ny! vill du smaka? ;)

2007-11-14 @ 21:56:37
URL: http://emems.blogg.se
Postat av: Amanda

Haha lovar du spotta i den som dom gör på mc donalds :p

2007-11-15 @ 00:12:23
URL: http://mandimania.blogg.se
Postat av: malin

du, mat äter man upp, oavsett om det har legat på golvet, det är min filosofi! tänk om man alltid skulle slänga mat/godis/chips osv som man tappat på golvet, och sen lägga det i en stor hög, tänk då på hur mycket pengar man har slösat bort. fast nu spelar det ju ingen roll längre. med norgelön är endast det lyxigaste och bästa gott nog. ;)

2007-11-15 @ 00:17:59
URL: http://castlebabe.blogg.se
Postat av: Andreas

Jag älskar dig Emelie Maria Nilsson :)
Du är så söt.

2007-11-16 @ 00:27:40
URL: http://werling.blogg.se
Postat av: alma

bra jobbat ;D

2007-11-16 @ 12:33:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback