APblogg tillägnad malin.

Igår stötte jag på Malin på stan helt sådär hux flux. Så vi spenderade några timmar ihop. Och det brukar vara så, att när jag träffar en person, eller bara ser någon på stan så drömmer jag om den. Så inatt var det faktiskt Malins tur att bli drömd om.

Jag kliver in i mitt rum (som inte ser ut som mitt rum, men niförstår, man vet liksom ändå att det är ens rum) och det är fullt med vatten överallt. Mitt rum är liksom som en pool fast med möbler. Malin var där och simmade runt. Jag hoppar ner i vattnet och simmar brevid henne och vi snackar om ditten och datten. Plötsligt blir malin helt konstig i ansiktet och jag tar tar runt hennes arm och frågar vad det är. Då får hon ett anfall (Självklart eftersom att jag såg ett program igår på tv4fakta om folk som fick anfall och bara skakade och spydde och hade sig) Så Malin fick ett anfall och spännde ihop armarna så jag fick inte loss min hand. Malin sjunker och jag med. Det var nog en av de läskigaste drömmarna jag haft på länge. Samtidigt som vi sjönk mot botten kände jag verkligen hur jag inte kunde andas tillslut blev det så äckligt att jag tänkte "Det är bara en dröm, men du kommer att kvävas om du inte tar dig upp till ytan". Så jag tog till med alla krafter jag hade för att simma upp med Malin till ytan, och jag lyckades.

Både jag och Malin överlevde trotts allt. Men jag är övertygad om att jag kunde ha kväft mig själv i sömnen.


Och sen ringde sthlm till mig idag. Ska komma på arbetsintervju. Skoj skoj.

Nu blir det natt. Mycket nöje!


Kommentarer
Postat av: Alma

SKA DU FLYTTA HIT EMELIE?! :O Och berättar inte det för mig som faktiskt bara sitter hemma och längtar efter en emem att kunna gå o fika med!

2007-09-04 @ 22:57:00
Postat av: malin

hahahaha, vilka läskiga drömmar du drömmer om mig. nästa gång får du se till så att det blir en sån där glad och rolig dröm då du och jag flyger hand i hand över en grön äng gjort av godis med en massa träd som är runda och randiga och smakar polkagris. där ska vi flyga runt och vara tjocka och smocka :)

Postat av: Alma

Du får banne mig se till att kirra biffen och ta jobbet där. Täby är ju grannkommunen. På vischan iof, men ändå!
Jaa boende är lite knepigt, men jag kan hjälpa dig leta ;D
Sök pc city i VÄSBY annars? Där bor jag, hihi

2007-09-05 @ 22:09:22
Postat av: Isabelle

Var ett tag sen jag såg dig på Norstat nu, har du slutat helt redan? :)

2007-09-07 @ 13:29:11
URL: http://www.triffin.blogg.se
Postat av: Isabelle

Jo, absolut. Lönen är inte den bästa, men i Karlstad vimmlar det inte direkt av bra jobb. Och jag trivs med jobbet och kollegorna även om lönen är skit. Så tills jag hittar något bättre är jag kvar.

2007-09-07 @ 20:57:43
URL: http://www.triffin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback