åter nej! jag har inte anorexia!

Jag tänkte skriva ned några rader om något som går att diskuteras hur länge som helst. Och jag gör det främst av allt för att det är sånt tjaffs just nu om det i Stina-Lee's blogg.
Jag läser hennes blogg dagligen och hon får ofta kommentarer om att hon borde äta mer och att hon är för smal. Men det ni inte tänker på innan ni öppnar era stora käftar det är att fettma och "smalhet" är exakt samma sak.
Folk fightas lika mycket med att de är för smala som att gå ned i vikt.

Jag äter två lagade mat om dagen + frukost och kvällsmat och en himla massa godis, är 1.72 cm lång och väger 45kilo. Men jag går inte upp i vikt för det. Så vad gör man då? Tror ni att det hjälper genom att klanka ned på en? För du kan väl ändå inte tro att du är den första som gör det? Nejdå, jag är lika säker på att Stina-Lee har fått höra det här lika mycket som jag har.

Mina starkaste minnen är ifrån när jag gick i trean i grundskolan, då jag och min dåvarande bästa vän åker bil ifrån stallet och vi bråkade någonting och hon skriker "ANOREXIABARN" till mig. Det sitter fortfarande kvar. Samma sak som i femman, när killarna kom fram till mig på lektionerna och frågade "Emelie, har du anoerxia?" Och tycke dem var asfräna och sprang fnissandes därifrån.
Vi är väl medvetna om att vi är smala, det är ingenting vi kan göra åt, så snälla. Sluta nu för på något sätt så tror ni att det är okej att påpeka att någon är för smal, men det är inte okej att säga att någon är fet.

image269


Kommentarer
Postat av: malin.

min emem gillar mat, och framför allt godis och cola. och min emem är finast precis som hon är. :)

Postat av: emem

tack min snuppa :)
i love you & snart ses vi!! skutt

2008-03-19 @ 13:59:18
URL: http://emems.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback